پارس روز-فناوری روز

دروازه بان فصل آینده تیم پرسپولیس مشخص شد

با اتمام مدت سربازی محمد رضا اخباری در تیم تراکتور سازی تبریز این بازیکن که یک سال دیگر با سایپا قرارداد دارد باید به این تیم بازگردد.

دروازه بان فصل آینده تیم پرسپولیس مشخص شد


این درحالی است که اخباری کارت پایان خدمت خود را هم از مسولان نظام وظیفه دریافت کرده و دیگر نمی تواند در تمرینات تراکتورسازی حاضر شود.
از طرفی دایی اعلام کرده که در هر شرایطی اخباری را می خواهد و به هیچ تیمی نخواهد داد چون سال گذشته ضربه زیادی از نبود دروازه بان در تیم نفت تهران خورد و به همین خاطر نمی خواهد اشتباه سال گذشته را تکرار کند.
شنیده ها حاکی از آن است که اخباری دوست دارد در صورتی که بیرانوند از پرسپولیس جدا شد به این تیم ملحق شود و به احتمال فراوان این دروازه بان ملی پوش که تا سال 1400 با سرخپوشان قرارداد دارد به صورت توافقی جدا شود و با این حساب می توان اخباری را دروازه بان بعدی پرسپولیس دانست.

نیمار: هیچ وقت بازی با پاریس را فراموش نخواهم کرد

نیمار ستاره ۲۵ ساله تیم بارسلونا در رابطه با کامبک تیمش در برابر پاریسن ژرمن که با درخشش او همراه بود، با خبرنگاران به گفتگو پرداخت و بردن توپ طلا را هدف خودش عنوان کرد.

نیمارنیمار گفت:

با گوگل الو از سلفی خود استیکر کارتونی بسازید

با گوگل الو از سلفی خود استیکر کارتونی بسازید

با وجود این‌که گوگل بسیار بزرگ و موفق است، اما اموجی‌ و آواتار در سرویس‌های گوگل برخلاف سرویس‌هایی مانند «میس» شرکت نینتندو و «بیت‌اموجی» اسنپ‌چت قابل شخصی‌سازی نیست. اما گوگل راه متفاوتی انتخاب کرده است.

گوگل تصمیم گرفته است با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی و انتقال ویژگی‌های صورت کاربر به طراحی‌های پویانمایی شده‌ای که با هنرمندی لامار آبرامز طراحی شده است، به شیوه‌ای خلاقانه آواتار و اموجی طراحی کند. البته کاربر می‌تواند این طراحی‌ها را بیشتر مطابق سلیقه خود شخصی‌سازی کند. محصول نهایی، تعداد زیادی استیکر متنوع کارتونی و جذاب خواهد بود که می‌توان از آن‌ها در آینده در چت‌های پیام‌رسان الو استفاده کرد.

قیمت و زمان عرضه اچ تی سی یو 11 مشخص شد

قیمت و زمان عرضه اچ تی سی یو 11 مشخص شد

اچ‌تی‌سی ساعاتی پیش از جدیدترین پرچم‌دارش رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که اچ‌تی‌سی یو 11 نام دارد، از نظر قدرت سخت‌افزاری به‌مراتب قدرتمندتر از پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ کمپانی تایوانی است.

در اچ‌تی‌سی یو ۱۱ از دوربینی استفاده شده است که توانسته با کسب امتیاز ۹۰ در جایگاه نخست لیست DxOMark قرار گیرد. از نظر سخت‌افزاری، در یو ۱۱ از تراشه اسنپدراگون 835، نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن 2K و باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است.

پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی در دو نسخه عرضه می‌شود که نسخه اول مجهز به حافظه رم ۴ گیگابایتی و نسخه دوم مجهز به حافظه ۶ گیگابایتی است.

از نظر قیمت، نسخه‌ای که مجهز به ۴ گیگابایت است در آمریکا به قیمت ۶۵۰ دلار، در اروپا به قیمت ۷۵۰ یورو و در انگلستان به قیمت ۶۵۰ پوند عرضه خواهد شد. زمان عرضه پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی به بازار، ۱۹ خرداد اعلام شده است. متأسفانه هنوز در مورد قیمت نسخه‌ای از اچ‌تی‌سی یو ۱۱ که از ۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است، اطلاعی در دست نیست. همچنین باید بدانید که اچ‌تی‌سی یو 11، ماه آینده به بازار ایران خواهد آمد.

مدیاتک ویژگی‌های هلیو X30 را به نمایش می‌گذارد

مدیاتک ویژگی‌های هلیو X30 را به نمایش می‌گذارد

 

با آغاز سال ۲۰۱۷، اکثر خبرهای منتشر شده در زمینه‌ی چیپست‌های بالارده، مربوط به کوالکام و پرچمدار این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ بود. از این رو، با توجه به این‌که هیچ از سازندگان گوشی هوشمند تاکنون از پردازنده‌ی هلیو ایکس ۳۰ در محصولات خود استفاده نکرده‌اند، فراموش شدن این چیپست در میان خبرهای داغ این زمینه، طبیعی به‌نظر می‌رسد.

در این برهه‌ی زمانی، مدیاتک به‌دنبال سازندگانی مطرح برای فروش چیپست خود می‌گردد. بدون شک مدیاتک نمی‌خواهد که سلطه‌ی کوالکام بر اخبار حوزه‌ی تراشه‌ها ادامه یابد و برای این‌کار مدیاتک باید سریعا زمینه‌های لازم برای حضور پرچمدار خود را آماده کرده و سازندگان گوشی‌های هوشمند را متقاعد به استفاده از آن کند. مدیاتک یک ویدئو از مشخصات و ویژگی‌های Helio X30 بر روی حساب کاربری Weibo خود منتشر کرده است، که به‌نظر می‌رسد هدف از آن، تبلیغ این تراشه و معرفی ویژگی‌های آن است. اکنون برخی ویژگی‌ها و مشخصات هلیو ایکس ۳۰ را که در این ویدئو آمده است با یکدیگر مرور می‌کنیم.

بررسی گوشی جی 6 ال جی

بررسی گوشی جی 6 ال جی

بررسی گوشی جی 6 ال جی

بررسی ال‌جی جی ۶، پرچم‌دار زیبا و متفاوت ال‌جی در سال ۲۰۱۷ که کره‌ای‌ها با آن به جمع سازندگان گوشی‌های هوشمند شیشه‌ای پیوسته‌اند.

شرکت ال‌جی طی سال‌های اخیر همواره زبان طراحی گوشی پرچم‌دار خود را دستخوش تغییر قرار داده است. از بدنه‌ی پلاستیکی جی ۳ گرفته تا بدنه‌ی فلزی جی ۵، همه‌ی این تغییرات نشان از آن دارند که ال‌جی به دنبال پیشرفت است؛ پیشرفتی که منجر به جلب نظر کاربران و در نهایت فروش بیشتر شود.

آیتونز بالاخره به فروشگاه ویندوز می آید

آیتونز بالاخره به فروشگاه ویندوز می آید

 

 

خبر جالبی که امروز پیرامون غنی‌تر شدن استور ویندوز ویندوز ۱۰ اعلام شد، همکاری اپل با مایکروسافت برای آوردن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های اپلی به فروشگاه کمپانی رقیب است. در حال حاضر آیتونز یکی از پرجستجو‌ترین برنامه‌های ویندوز استور است که تاکنون در بین برنامه‌های این فروشگاه غایب بوده است.

اطلاعات پردازنده 16 هسته ای رایزن AMD با نام Whitehaven فاش شد

 

اطلاعات پردازنده 16 هسته ای رایزن AMD با نام Whitehaven فاش شد

 

دو ماه پیش شایعاتی منتشر شد که حکایت از توسعه‌ی یک پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای توسط AMD با پشتیبانی از ۳۲ ترد پردازشی داشت. براساس شنیده‌ها AMD این پردازنده سری رایزن را که Whitehaven نام دارد، برای رقابت با پردازنده‌های رده بالای اینتل راهی بازار خواهد کرد. حال پس از انتشار شایعاتی در این خصوص، VideoCardz.com مدعی شده که این پردازنده آماده عرضه به بازار است. براساس لیست فاش شده از پردازنده‌های AMD، به نظر می‌رسد این پردازنده Whitehaven نام دارد. فرکانس پایه‌ی پردازشی این پردازنده ۳.۱ گیگاهرتز و فرکانس آن در حالت توربو ۳.۶ گیگاهرتز خواهد بود.

گرانترین و ارزانترین کشورها برای خرید آیفون 7 اپل

گرانترین و ارزانترین کشورها برای خرید آیفون 7 اپل

در سال ۲۰۱۶، برزیل در صدر کشورهایی قرار داشت که برای خرید آیفون اپل در‌ آن باید مبلغ بالایی می‌پرداختید؛ اما در گزارش جدید دویچه بانک، کشور دیگری جایگزین برزیل شده است. البته در نظر داشته باشید که در گزارش سال گذشته دویچه بانک، قیمت آیفون ۶ ملاک مقایسه قرار گرفته بود و در گزارش امسال، قیمت آیفون ۷ به‌عنوان شاخص بررسی مطرح شده است.

آن‌طور که از این گزارش مشخص است، در حال حاضر برای خرید آیفون در کشور ترکیه باید هزینه‌ای بیشتر از آنچه در دیگر کشورها شاهد هستیم، پرداخت. در حال حاضر قیمت آیفون ۷ در کشور ترکیه، ۱.۵ برابر بیشتر از قیمت این گوشی محبوب در ایالات متحده آمریکا است.

در متن گزارش دویچه بانک این‌چنین می‌خوانیم:

ترکیب عواملی نظیر ناپایداری سیاسی در ترکیه و همچنین افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای جهانی، باعث افت ارزش لیره شده است. در نتیجه این امر، ترکیه در لیست گران‌ترین کشورها برای خرید آیفون، جایگزین برزیل شده و در مکان نخست قرار گرفته است.

البته برای خرید آیفون ۷ در کشور برزیل هم باید مبلغی تا ۳۷ درصد بیشتر از مبلغ خرید این محصول در بازار آمریکا بپردازید. برزیل در لیست گران‌ترین کشورها برای خرید آیفون در جایگاه دوم قرار گرفته و نام آمریکا به‌عنوان ارزان‌ترین کشور برای خرید آیفون اعلام شده است.

iPhone cost

لازم به ذکر است که این مقایسه بر مبنای قیمت‌هایی انجام شده که در وب‌سایت اپل درج شده است. سیاست‌های مالیاتی متفاوت در کشورهای مختلف باعث شده عواملی به‌جز نرخ برابری ارز در این گزارش لحاظ شود. در این بین، قیمت آیفون ۷ در کشور ایالات متحده آمریکا، بدون در نظر گرفتن مالیات فروش اعلام شده است. مالیات فروشی که در عمل توسط اکثر خریداران آمریکایی پرداخت می‌شود. در طرف مقابل، قیمت خرید آیفون در بازار بریتانیا، با در نظر گرفتن VAT یا همان مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد قیمت آیفون در بازار آمریکا، با توجه به در نظر نگرفتن مالیات، کمتر از آنچه در واقعیت شاهد هستیم اعلام شده است.

فدورا، سوسه و اوبونتو به ویندوز استور اضافه می‌شوند.

فدورا، سوسه و اوبونتو به ویندوز استور اضافه می‌شوند.

مایکروسافت سال گذشته در جریان برگزاری کنفرانس بیلد اعلام کرد که کاربران می‌توانند خط دستورات لینوکس را در Bash Shell ویندوز ۱۰ مورد استفاده قرار دهند. امسال مایکروسافت پا را فراتر نهاده و قابلیت جدیدی را برای کاربرانش رونمایی کرد. ردموندی‌ها در کنفرانس امشب خود اعلام کردند که لینوکس فدورا، سوسه و اوبونتو از طریق ویندوز استور در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که با دریافت بروزرسانی Creators پاییز، کاربران قادر خواهند بود تا لینوکس فدورا، سوسه و اوبونتو را در قالب اپلیکیشن‌ روی سیستم خود نصب کنند. با بهره‌گیری از این امکان کاربران قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های ویندوز و لینوکس را در کنار هم بدون نیاز به بوت سیستم مورد استفاده قرار دهند. مایکروسافت اعلام کرده که اوبونتو در مرحله‌ی اول برای کاربران عرضه خواهد شد و پس از آن دو توزیع دیگر لینوکس با نام‌های سوسه و فدورا نیز به فروشگاه ویندوز استور اضافه خواهند شد.

 

این اقدام مایکروسافت را باید قدمی دیگر در مسیر قبول هر چه بیشتر جامعه‌ی متن باز و محصولات آن خواند

  • تعداد مطالب 127
  • تعداد نظرات 11
  • بازدید کل 25143