پارس روز-فناوری روز

آغاز فیلمبرداری «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با تکمیل فهرست بازیگران

آغاز فیلمبرداری «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با تکمیل فهرست بازیگران

آغاز فیلمبرداری «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با تکمیل فهرست بازیگران

 

 هومن سیدی در حاشیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: فهرست بازیگران فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به گارگردانی هومن سیدی تکمیل شد.   

 

 

برسی بازی رایس اف روم

 

چندین سال از اولین معرفی بازی توسط استودیو کرایتک می‌گذشت و ابتدا پروژه Codname: Kingdome نام داشت. هدف اصلی آن‌ها عرضه یک بازی بزرگسالانه برای کینکت و کنسول ایکس‌باکس 360 بود. اما پس از سکوت چند ساله و انتشار اخبار بسیار ناچیز، کرایتک کینکت و ایکس‌باکس 360 را کنار گذاشت و این بازی را به عنوان یک بازی انحصاری و با هدف نمایش قدرت گرافیکی خیره کننده برای کنسول نسل بعدی کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان معرفی کرد و Ryse: Son of Rome نام گرفت.

ryse 4کرایتک با Ryse: Son of Rome، برای نمایش قدرت گرافیکی خود پا به نسل جدید گذاشت

 

تحلیل فیسبوک

 

هرچند مؤسس و گرداننده فیس‌بوک یک جوان 27 ساله به نام مارک زوکربرگ معرفی شده است، اما شواهد گویای چیز دیگری است.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، فیس‌بوک نام شبکه‌ای اجتماعی است که بی‌شک اکثر کاربران اینترنت حداقل با نام آن آشنا هستند. اهمیت و کارایی این شبکه اجتماعی در گرد هم آوردن افراد و نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاملاً مشخص است. به همین خاطر شاید بهتر باشد تا این شبکه اجتماعی، مؤسس آن، و برخی مسائل پشت پرده آن را بهتر بشناسیم.

بر اساس تازه‌ترین گزارش وب‌سایت اونیون، مارک زوکربرگ ملقب به «ارباب» یکی از عوامل سیا و مدیر «برنامه فیس‌بوک» سیا معرفی شده است. این گزارش همچنین موید آن است که سازمان جاسوسی آمریکا به خاطر کار فوق‌العاده زوکربرگ در پیاده‌سازی برنامه فیس‌بوک، به وی مدال تقدیر اعطا کرده است.

حال با توجه به برخی مدارک موجود این سوال پیش می‌آید که آیا زوکربرگ مؤسس و گرداننده اصلی فیس‌بوک است یا اشخاص دیگری؟ اگر وی واقعاً پایه‌گذار فیس‌بوک است چگونه توانسته است دست به تاسیس چنین شبکه اجتماعی عظیمی آن هم در سطح جهانی بزند؟ و اینکه به طور کلی فیس‌بوک چیست؟ در زیر جزئیات بیشتری در مورد زوکربرگ، فیس‌بوک، و نیز چگونگی پیدایش ایده اصلی انجام چنین کاری ارائه می‌شود.


 

 

18حیقت ازماکروسافت که نشنیده اید

شماره 2 - در سال 1987 بیل گیتس مؤسس مایکروسافت جوان‌ترین میلیاردر جهان شد و در سال 1995 ثروتمندترین مرد جهان با ثروت 12.9 میلیارد دلار شد.

شماره 3 - رشد انفجاری مایکروسافت 2 میلیاردر دیگر در کنار 12 هزار میلیونر در خود به وجود آورد. استیو بالمر یکی از آن‌هاست که رد سال 2014 با پرداخت 2 میلیارد دلار صاحب LA Clippers شد.

شماره 4 - در سال 1988 بیل گیتس املاک موسوم به Xanadu 2.0 را در مدینای واشنگتن به قیمت 2 میلیون دلار خرید و اینک ارزش آن بالغ‌بر 123 میلیون دلار است.

شماره 5 - بیل گیتس و پاول آلن اولین لوگوی مایکروسافت را در کمتر از یک روز طراحی کردند. نام طراحی O به‌صورت «فانکی وار» را بلیبت گذاشتند.

شماره 6 - «برایان اینو» آهنگ معروف ویندوز استارتاپ را برای ویندوز 95 ساخت که آن روزها معروف شد.

(بدون تصویر)

شماره 7 - رولینگ استونز و آهنگ استارت می آپ در کنار تم صوتی رسمی برای ویندوز 95 با نسخه سی دی بادی هالی عرضه شد.

شماره 8 - برنامه اکسل یک کشنده واقعی اپ نام‌گرفته است که بدون آن زندگی نمی‌چرخد.

شماره 9- هر کارمندی به مناسبت سالگرد ورود خود به کمپانی می‌تواند اسمارتیز / M&Ms با خود همراه آورده و با کارمندان به اشتراک بگذارد.

شماره 10 - مایکروسافت بیش از 48313 ثبت اختراع به نام خود دارد که یکی از جدیدترین‌ها هولولنز است که غوغا به پا کرده است.

شماره 11- حضور طنزگونه بیل گیتس و استیو بالمر در شوی ویدئویی طنز در سال‌های 2000 غوغا به پا کرد.

شماره 12 - مایکروسافت و اپل برای سال‌های سال درزمینهٔ نرم‌افزار باهم همکاری می‌کردند تا اینکه بیل گیتس ویندوز را عرضه کرد و دهه‌ها بعد باهم رقیب شدند.

 

۳۹/۹ میلیون دستگاه اندرویدی فعال کافه‌بازاری در سال ۹۵

۳۹/۹ میلیون دستگاه اندرویدی فعال کافه‌بازاری در سال ۹۵

کافه‌بازار آمار مربوط به بازار اپلیکیشن‌های خود در سال ۱۳۹۵ را منتشر کرد که بر این اساس مجموعاً ۳۹/۹ میلیون دستگاه اندرویدی در این اپلیکیشن برای نصب برنامه‌ها فعال بوده‌اند. بر اساس این آمار، در ماه اسفند ۶/۲۳ میلیون دستگاه فعال در کافه‌بازار وجود داشته است. بیشترین میزان دستگاه‌های فعال در یک زمان به ۳۳ میلیون عدد در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

در سال ۹۵ صفحه‌های بازار ۴/۸ میلیارد بار باز شده‌اند که ۱/۴ میلیارد بار نصب یا به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها را در بر داشته است. ۲۱ هزار و ۵۰۰ توسعه دهنده‌ در سال ۹۵ در این فروشگاه اپلیکیشن فعال بوده‌اند و ۱۰ هزار و ۴۵۱ تیم توسعه‌دهنده در این سال توانسته‌اند کسب درآمد کنند. ۱۱۱ هزار و ۶۰۰ اپلیکیشن تا پایان سال ۹۵ در فروشگاه اپلیکیشن بازار بارگزاری شده‌اند که ۹۰ درصد این اپلیکیشن‌ها یعنی ۱۰۰ هزار و ۴۴۰ برنامه ایرانی است.

میزان درآمد توسعه‌دهندگانی که با کافه‌بازار فعالیت داشته‌اند تا پایان سال ۹۵ به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تنها در

شرکت اپل به دنبال شارژرهای خورشیدی است!!!

شرکت اپل به دنبال شارژرهای خورشیدی است!!!

کمپانی اپل به دنبال تولید شارژر های خورشیدی است : آخرین خبر ها حاکی از آن است که کمپانی اپل به دنبال ارائه شارژر ای خورشید برای محصولات آیپد و آیفون می باشد ، البته براساس اعلام یک مقام بلند پایه اپل در مرحله نخست این شارژر خورشیدی برای ساعت هوشمند اپل ارائه خواهد شد. امروزه کمپانی های مطرح دنیا همچون اپل به دنبال ارائه گجت های هوشمند و جالب در دنیای فناوری هستند تا به کمک این فناوری ها بتوانند بازار رقابتی دنیای تکنولوژی را از آن خود کنند.

 

 

  • تعداد مطالب 127
  • تعداد نظرات 11
  • بازدید کل 24666